Veelgestelde
vragen
Waarmee kunnen we je helpen? Dit zijn de meest gestelde vragen door onze leden.
Algemene informatie
Wat is de ActiVite Ledenservice?
ActiVite Ledenservice is onderdeel van ActiVte. Onze missie is om het dagelijkse leven makkelijker, gezelliger en actiever te maken. Lid zijn van ActiVite Ledenservice betekent dat je aantrekkelijke korting krijgt op cursussen, workshops, de leukste uitjes en op allerlei services (ook aan huis!).
Hoe kan ik contact opnemen met ActiVite Ledenservice?
Je kunt ons elke dag werkdag bellen tussen 9:30 en 14:00 uur via 071-516 14 15. Ook kun je ons mailen via ledenservice@ActiVite.nl.
Hoe gaan jullie om met persoonsgegevens?
ActiVite Ledenservice gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens, waarbij we ons houden aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Door je in te schrijven bij ActiVite Ledenservice voor het lidmaatschap en/of een cursus ga je ermee akkoord dat jouw persoonlijke gegevens worden verwerkt voor de inschrijving en dat je eventueel informatie of een aanbieding ontvangt m.b.t. het cursusprogramma en/of de services. Wij geven persoonsgegevens uitsluitend door aan dienstverleners die services aan huis bieden en aan docenten die cursussen uitvoeren, en alleen nadat je je hebt aangemeld voor een service en/of cursus. Meer informatie vind je in het privacyreglement van ActiVite.
Hoe zit het met de algemene voorwaarden van het lidmaatschap?
In onze algemene voorwaarden kun je lezen welke rechten en plichten er aan het lidmaatschap zijn verbonden.
Ik weet mijn lidmaatschapsnummer niet meer. Hoe kan ik dat opvragen?
Vraag je lidmaatschapsnummer gerust opnieuw bij ons aan. Bel hiervoor naar (071) 516 14 15 of mail naar Ledenservice@ActiVite.nl.
Ik wil een klacht indienen. Hoe doe ik dat?
- Heb je een klacht over een cursus of service? Dan vragen wij je om de klacht eerst met de betreffende docent of dienstverlener te bespreken. Waarschijnlijk kun je samen met hem of haar het snelst tot een gewenste oplossing komen.
- Mocht dit niet leiden tot een oplossing naar tevredenheid, dan kun je jouw klacht voorleggen aan ActiVite Ledenservice. Stuur hiervoor een mail naar: Ledenservice@ActiVite.nl.
- Je kunt er ook voor kiezen contact op te nemen met de klachtenfunctionaris van ActiVite. Zij staan je bij om jouw klacht naar tevredenheid op te lossen. De contactgegevens vind je op de website van ActiVite.
- Als je een klacht over schending van privacy hebt, kun je een e-mail sturen naar fg@ActiVite.nl.
Lidmaatschap
Hoe word ik lid van ActiVite?
Lid worden gaat heel eenvoudig door je hier aan te melden.
Wat zijn de voordelen van het lidmaatschap?
- Je kunt (vaak met korting) gebruikmaken van veel services aan huis, zoals de kapper, pedicure en maaltijdservice.
- Je hebt keuze uit een ruim aanbod uitjes, lessen en workshops waar je met korting aan mee kunt doen.
- Je ontvangt 7% korting op de aanvullende zorgverzekeringen van Zorg en Zekerheid, met uitzondering van de AV-Gemak(Regio).
- Je krijgt korting op de huur of aanschaf van hulpmiddelen zoals krukken, een rolstoel of een rollator.
- Je kunt op vertoon van je ledenpas maximaal 13 weken gratis krukken, een rollator of een looprek lenen (maximaal 1 keer per jaar per ledenpas).
- Je ontvangt twee keer per jaar een leuk programmaboekje. Een blad vol informatie over onze cursussen, workshops, services, uitjes én interessante aanbiedingen.
Heb ik als lid van ActiVite automatisch recht op zorg?
Nee, met je lidmaatschap heb je niet automatisch recht of voorrang op zorg en/of ondersteuning van ActiVite. Op de website van ActiVite lees je meer over de verschillende zorg die wij aanbieden en hoe je daarvoor in aanmerking komt.
Wat kost het lidmaatschap?
Het lidmaatschap kost in 2025 € 25,50 per kalenderjaar bij automatische incasso (€ 28,50 bij factuur). Voor dit bedrag kan iedereen in jouw huishouden profiteren van al het voordeel dat de Ledenservice te bieden heeft!
Hoe gaat de betaling van het lidmaatschap?
Betaal je per automatische incasso? Dan schrijven we jaarlijks eind januari / begin februari de contributie af. Ben je een nieuw lid? Dan schrijven we het bedrag af binnen een maand nadat je je hebt aangemeld.
Heb je geen automatische incasso afgegeven, dan ontvang je elk jaar in januari een factuur voor de contributie.
Hoe kan ik een wijziging doorgeven?
Heb je een nieuw bankrekeningnummer? Sta je op het punt te verhuizen? Of is er een andere verandering in (contact)gegevens? Geef het aan ons door! Dat doe je eenvoudig door een mail te sturen naar ledenservice@ActiVite.nl of door te bellen naar (071) 516 14 15.
Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?
Natuurlijk vinden we het jammer als je geen lid meer wilt zijn. Je kunt je lidmaatschap altijd voor 1 november opzeggen. Dat gaat eenvoudig via dit formulier: opzeggen lidmaatschap.
Hoe geef ik een overlijden door?
Het melden van een overlijden kun je doen door een mail te sturen naar Ledenservice@ActiVite.nl. Je kunt ons ook bellen via (071) 516 14 15.
Aanmelden en afzeggen
Hoe meld ik me aan voor een service of activiteit?
Dat verschilt per service en per activiteit. In een aantal gevallen meld je je aan bij ActiVite Ledenservice, andere keren is dat weer rechtstreeks bij de dienstverlener. Bij iedere service en activiteit staat vermeld hoe je je kunt aanmelden.
Kan ik meerdere mensen tegelijk aanmelden voor een activiteit?
Nee, dat is niet mogelijk. Iedere deelnemer meldt zich apart aan.
Ik heb een service geboekt, maar wil deze afzeggen. Tot wanneer kan ik kosteloos annuleren?
Een afspraak met een dienstverlener kun je tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren. Zeg je de afspraak korter van tevoren af bij de dienstverlener, dan kunnen de kosten van de afgesproken behandeling in rekening worden gebracht.
Ik heb me aangemeld voor een cursus of workshop geboekt. Tot wanneer kan ik kosteloos annuleren?
Tot 15 dagen voor de startdatum van een cursus of workshop kun je kosteloos annuleren. Daarna wordt het volledige cursusbedrag in rekening gebracht.
Ik wil me aanmelden voor een activiteit. Moet ik dan ook lid worden?
Ook als je geen lid bent van ActiVite Ledenservice kun je meedoen aan activiteiten. Je krijgt alleen geen korting.
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem contact met ons op, we helpen je graag!
