Hulp in geval van nood
een veilig idee
Zelfstandig thuis kunnen blijven wonen is een grote wens van veel ouderen. Maar wat als je bijvoorbeeld valt in huis of je bent benauwd en je kunt niet bij je telefoon komen? Met personenalarmering kun je vertrouwen op snelle hulp van ActiVite. Een veilig idee!

Over deze service
Een simpele druk op de knop
Bij personenalarmering draag je een bandje om je pols of koord om je hals met een knop eraan. In geval van nood druk je op die knop. Het alarmapparaat in huis maakt dan direct contact met de meldkamer. Vervolgens kun je vertellen wat er gebeurd is en aangeven dat je hulp nodig hebt. Hoort de medewerker van de meldkamer je niet praten, dan stuurt deze sowieso iemand langs.
Dag en nacht hulp
Alarmeer je en is het nodig dat er iemand langskomt? Dan komt een thuiszorgmedewerker van ActiVite naar je toe. Overdag én ’s nachts. Dat geeft een gerust gevoel, zeker als je alleen woont.
Dit heb je nodig
Voor personenalarmering is het volgende nodig: een alarmapparaat, een zorgabonnement en toegang tot jouw huis. Hiervoor werken verschillende partijen samen. Hier vind je een overzicht van de kosten.
Het zorgabonnement regel je via ActiVite. Als lid van ActiVite krijg je korting op dit abonnement. Daarnaast regel je zelf de apparatuur en toegang, dit doet ActiVite niet. Hier lees je waar je dat kunt aanvragen.
Speciaal tarief voor leden
Het abonnement voor professionele hulp door de thuiszorg van ActiVite kost € 12 per maand. Ben je lid van ActiVite Ledenorganisatie? Dan betaal je € 10 voor je abonnement. Maak je samen met je partner gebruik van personenalarmering, dan betalen jullie € 9 per maand per persoon (niet-leden € 11 per persoon). Daarnaast betaal je eenmalig € 40 administratiekosten.
Heb je een vraag over personenalarmering?
Neem dan gerust contact met ons op via (071) 516 14 15 of via alarmopvolging@ActiVite.nl.

Vraag deze service aan
Vraag het ActiVite zorgabonnement aan. Leden ontvangen 2 euro korting per maand.